Dentofobia

Dentofobia – teama de medicii dentiști

Niciun comentariu

Dentofobia – teama de medicii dentiști.

Este o problemă psihologică semnificativă care poate interfera cu menținerea igienei orale.

Dentofobia presupune o frică morbidă de tratamentul dentar și este adesea legată de o experiență traumatică de acest gen în copilărie, dar în unele cazuri poate fi asociată cu o sensibilitate crescută la durere. Această fobie îl conduce pe individ la evitarea totală a contactului cu medicul dentist.

Simptomele acestei fobii sunt uscăciunea severă a gurii, pulsul crescut, hiperhidroză, tremurul mâinilor și, în cazuri extreme, dificultăți în respirație, amețeală, dureri în piept, sufocare, diaree și atacuri de panică. În unele cazuri, persoana poate chiar leșina în timpul unei intervenții stomatologice. Cel mai frecvent, apare frica puternică la vederea acului și la auzul zgomotului produs de ustensilele folosite de către medicul dentist.

Această fobie se asociază adesea cu alte fobii, cum sunt cea de durere, cea de a vedea sânge sau de medici și spitale.

Accesați: Dicționar de psihologie

Lasă un răspuns

Te rog autentifică-te folosind una dintre aceste metode pentru a publica un comentariu:

Logo WordPress.com

Comentezi folosind contul tău WordPress.com. Dezautentificare /  Schimbă )

Fotografie Google+

Comentezi folosind contul tău Google+. Dezautentificare /  Schimbă )

Poză Twitter

Comentezi folosind contul tău Twitter. Dezautentificare /  Schimbă )

Fotografie Facebook

Comentezi folosind contul tău Facebook. Dezautentificare /  Schimbă )

Conectare la %s